Znovu v Brazílii a první Aiesec party

Chácara neboli menší brazilský ranch

Tak se po necelých 2 měsících opět vracím do Brazílie. Díky studentské organizaci Aiesec se mi podařilo sehnat stáž v městě São José dos Campos ve státě São Paulo a teď mě tedy čekají 4 měsíce práce v místní neziskové organizaci a také poznávání Brazílie.
Moje druhá cesta byla poněkud komplikovaná, protože jsem opravdu propásla to letadlo z Paříže do São Paula. K mé omluvě musím říct, že jsem na přemístění mezi terminály měla pouhých 15 minut, což se opravdu nedalo stihnout. Air France ocenilo mou snahu poukazem na colu a sendvič a letenkou na jedenáctou hodinu večerní.
Do São Paula jsem tedy dorazila ráno a zcela nebrazilským způsobem se okamžitě ohlásil můj buddy Jaques a spolu s partou tří dalších kluků pro mě přijeli přímo na letiště autem. To jsem ale ješte netušila kam jedu. Ocitla jsem se najednou uprostřed hor na obrovské party místního Aiesecu. Poznala jsem asi 50 nových lidí a přestože jsem diky své únavě minula velkolepou oslavu, kde se prý polykal i oheň, bylo to opravdu luxusní přivítání.
No a kde to vlastně sjem? Asi hodinu od São Paula ve městě dvakrát větším než Brno, přesto na brazilské poměry malém - v São José dos Campos. Opravdu jsem to nečekala, ale je tu nádherně, okolo jsou hory vysoké asi jako Krkonoše, kde se dá chodit na túry. Mistni Aiesec patří pod univerzitu ITA, která je něco jako technika pro lepší žáky a je zde 550 chlapců na 50 dívek, což se projevuje i v mistním Aiesecu, kde se vyskytují jen muži.

Stáže Aiesec
Co je to vlastně ten Aiesec a jak jsem se na stáž dostala? Aiesec je celosvětová organizace, která umožňuje studentům vysokých škol i absolventům (do dvou let po ukončení studia) vyjet do zahraničí na stáž (pár týdnů až 2 roky). Lze najít stáž v oboru učení, IT, managementu, marketingu, různé rozvojové stáže (často kratší a neplacené). Aby se mohl člověk stát členem Aiesec je potřeba nejdříve projít tříkolovým výběrovým kolem domovské organizace, ta většinou funguje při nějaké vysoké škole a abyste se přihlásili není nutné, abyste zrovna na té škole studovali. Já jsem šla na výběrové řízení na VŠE. Skládalo se z jazykového testu (dva jazyky), pohovoru o mých představách o stáží a assesment centra. Poté nám oznámili, kdo z nás prošel vyběrovým řízením a po zaplacení poplatku jsem dostala přístup do databáze, kde začala druhá fáze přípravy výjezdu.
V databázi jsou stáže snad ze všech zemí na světě, ale člověk musí hledat i podle svého zaměření a typu stáže na kterou se přihlásil. Já jsem chtěla do Brazílie a tak jsem oslovovala hlavně tamější organizace, kterých je hrozně moc, skoro v každém větším městě. Nakonec se mi ozvali z Aiesec ITA, následoval zvací dopis a výjezd.  Aktuální info tady http://www.nastaz.cz/

No a kde bydlím? U holčiny jménem Sussi, je to opravdu zázrak, protože je hrozně milá, nemluví vůbec anglicky a ráda leze po horách. No a jinak studuje doktorát jako fonoložka-logopedistka. Máme tu i zvířátko, kočku Sardinho. Chudák je teď v říji a celé dny mňouká a dobývá se za kocoury. Nevěřila sem, že kastrace může pomoci, ale v tomhle případě určitě.

No a zpráva pro rodiče, favela tu není, ulice jsou bezpečné, akorát vedle v baráku prý bydli prostitutka, což se ovšem neví jistě.

A pokračovaní příště až seženu adapter na svůj notebook, už vím co sem doma zapomněla...